lördag 5 juli 2008

Min pappa clownen

När jag lämnade sjuåringen på Fritids i veckan så samlades tre av hennes klasskamrater runt oss och en av dem frågar:
1: Vad har du för storlek på skor?
Jag: 40, eller 41.
1: Jaha. Det har min mamma också. Min pappa har 44.
Jag: Ja, killar har ofta större fötter.
2: Min pappa har 46.
Jag: Oj, det var stort.
1: Tänk om man hade 49!
Jag: Ja, tänk. Så stora fötter finns det nog ingen som har.
Sjuåringen: Jo, clownen Manne har nog det.
Jag: Jaa, kanske.
3: Ehm, min pappa har 49 i sina skor.
Jag: Oj, nä men! Ja, just det han är ju så väldigt lång också! Då är det inte så konstigt.
1, 2 och sjuåringen: Hur lång är han?!
3: Jag vet inte riktigt.
De tittar på mig.
Jag: Ja, ni, han måste ju vara en bra bit över 2 meter.
1, 2 och sjuåringen: Oj!

Alla fyra går iväg och leker tillsammans.

Inga kommentarer: