torsdag 24 juli 2008

Utvärdering av kundtjänst

Med tanke på hur illa jag tycker om Fortum (se tidigare inlägg), så fann jag det ironiskt att jag idag blev uppringd av en person som ville att jag skulle utvärdera min kontakt med Fortums kundtjänst.

När han frågade om jag tyckte att jag fått vänta länge när jag kontaktade kundtjänst, så kunde jag inte minnas, varpå intervjumannen sa "då borde det inte varit så länge, man minns det om man väntat länge". Eh? Kanske snarare för att det var ett tag sedan och det var en obetydlig del av mitt liv, samt att jag blev lite ställd mot väggen så hastigt.

Därpå frågade han efter mitt intryck av kundtjänst bemötande. "Arrogant" var det enda jag kom på och det kommenterade han med: "oj, vilket udda ord, det måste jag skriva ned enskilt, ja, vi har ju en ruta där vi kan kommentera också". "Jaha ja, hur skriver du annars då?" frågade jag. Det var visst en skala 1-5. Jag undrar då var han satte mina svar som "jag har en negativ bild av kundtjänst". Det kan väl bli både 1 och 2 i hans mening. Jag svarade med endast 1:or och 2:or sedan.

Inga kommentarer: