lördag 19 juli 2008

Omtyckt barnamördare

Anders Eklunds närmaste verkar oförstående till att han nu blir åtalad för mord, då han alltid varit vänlig och "normal". "det verkar vara två olika personer", säger någon av dem i SvDs artikel idag. Skulle tro det, det är ju liksom det som gör en mördare. Tror inte att det är många som går omkring och "öppet" är mördare. Däremot tror jag att det finns en potentiell mördare i många människor.

Jag äcklas av att läsa om morden. Att han också brände Englas kropp, det visste jag inte, och jag hade nog mått bättre utan att veta det.

Vad får en människa att bli sån, att agera på det sättet? Efter mycket funderande tänker jag att det nog ligger i isoleringen, att han var en enstöring (självvalt, eller inte). Det är aldrig bra att leva med sina egna tankar alltför länge. De har en tendens att bli konstiga tankar då, som får en att göra konstiga saker.

Inga kommentarer: