lördag 26 juli 2008

Det svenska fläsket breder ut sig

Jag försöker att få min förälder att förstå varför jag tycker att det är konstigt att SLs bussar ska flagga med Prideflaggans regnbågsfärger när de aldrig flaggar med annat än svenska flaggan och EU-flaggan annars. Min förälder, som själv varit aktiv under Frigörelseveckan/Prideveckan i många år och även gått med i paraden flera gånger, kan inte riktigt förstå vart jag vill komma. Jag tycker inte att det är fel att SL flaggar för Pride, men jag ifrågasätter vitsen med det hela. Betyder det att alla chaufförer som kör bussarna med flaggorna är "homovänliga"? I think not. Är det inte lite hyckleri över det hela?

Låt oss säga att Överviktigas riksförbund skulle bli så stora att de anordnar ett årligt återkommande event i stan, skulle då SL flagga med deras logo? Eller låt oss säga en muslims förening. Eller kanske bussarna kan flagga med kvinnosymbolen på kvinnodagen?

Jag bara undrar alltså.

Inga kommentarer: