tisdag 15 juli 2008

Källan till allt ont

Jag skrattar för mig själv när jag läser Paulina Neudings artikel om Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson i Svd idag. Både för: "Åkesson berättar att vanliga svenskar förr i tiden kunde hänga extranyckeln till huset utanför ytterdörren utan att oroa sig för inbrott. Det kan de inte längre. Och det beror förstås på invandrarna." (För vi svenskar är ju det hederligaste folket i världen.) Men också för att något pucko frågat Åkesson ifall han verkligen tror att han skulle kunna äta pizza och kebab om det inte vore för invandrarna. (För vi är ju också det folk i världen som inte kan laga mat så bra.)

Goddag yxskaft.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Fråganär om man skall skratta eller gråta när det gäller SD och den valhänta behandling som finns både hos journalister och andra politiker. Jag tycker att man måste ge SD ett seriöst bemötande, inte minst om man stark ogillar deras åsikter.

Ps/ Snygga bilder från Kungsholmen /Ds

Anonym sa...

Det är klart att svenskar kan laga mat. Vad är det för svenskfientlighet som lyser igenom här på din blogg? Det förra citatet finns inte med i ETC-intervjun, så Paulina Neuding ljuger.

http://www.etc.se/artikel/17901/sd-tackar-medierna-foer-medvinden

Anonym sa...

Mm...vi kanske är ett inskränkt släkte..!

Lisas syster sa...

Oscar: Ja, jag förstår inte riktigt hur man tänker när man tror att SD kan bli ignorerade till tystnad.

Tobias: Jag var ironisk. Jag menade självfallet att svenskar KAN laga mat bra - ALL mat! (Jag menade även att svenskar INTE är det hederligaste folket i världen - finns det något sånt folk alls??)

Marie: Ja, du, kanske...