fredag 11 juli 2008

Telia Felia rond 2

Som jag tidigare sagt så är jag rätt nöjd kund hos Telia. De lämnar mig rätt mycket i fred och det var en av sakerna som irriterade mig mest hos andra företag jag varit kund hos; de hörde alltid av sig med en massa erbjudanden som jag skulle ta ställning till. Jag vill gärna själv höra av mig när jag vill förändra något med mitt abonnemang. Nu verkar dock Telia ha gett sig fanken på att de också ska komma med erbjudanden, gällande DigitalTV. Jag har gärna digitalTV, men jag vill inte betala mer än vad jag gör idag, och jag vill ha kvar de kanaler jag har idag (visst; fler kanaler till samma pris går ju också bra). Dessutom vill jag att de kanalerna går till alla (båda) apparater jag har. Vilket inte funkar med DigitalTV. Vad jag vet.

Så igår ringde en driftig och opersonlig säljare som representerade Telia. Då jag har tre förnamn (andranamn/mellannamn) så läste han dem alla, men brydde sig aldrig om att fråga vilket som var mitt förnamn (vilket också resulterade i att han inte upprepade mitt namn maniskt, som vissa försäljare gör, och det var ju i o f s skönt). Han tyckte att jag skulle skaffa deras DigitalTV. Jag sa att problemet var att det bara funkade till en TV. Varpå killen säger:
- Hur många apparater har ni?
- Två.
- Hur många är ni i hushållet?
- Två, svarade jag fundersamt.
- Är det du och ditt barn eller du och din sambo eller hur ser det ut?
- Ehm, vad har det med någonting att göra?
- Jo, då skulle vi kunna anpassa utbudet till apparaterna.
- Hur menar du då?
- Låt säga att du verkligen gillar sport, då kan vi lägga ett helt gäng med sportkanaler på den ena apparatens digitalTV och några andra kanaler på den andra apparaten.
- Jaha, men då blir det väl dubbelt så dyrt, det blir väl två abonnemang?
- Joo, men då får du ju de kanaler du vill ha...
- Mhm, men jag tackar nej.

Inga kommentarer: