tisdag 16 september 2008

Den här bulliga saken, vad kostar den?

Det har börjat ett par nya kassörskor på vårt Ica. Det är två tjejer, ca 20 år. Den ena är mörkhårig och den andra är blond. Jag hörde dem prata med varandra mitt på dagen förra veckan, då de satt i varsinn kassa.
Blond: Hur många har kommit till din kassa idag?
Mörk: Jag vet inte.
Blond: Nu är det inte en enda i kö.
Mörk: Jag vet: först kommer det hur många som helst, sen är det helt tomt, sen kommer de igen.
Blond: Ja, precis.

I fredags stod jag i kö hos den blonda tjejen. Hon hade ett stort armbandsur med mycket bling på och chockrosa (nästan neonfärgat, 80-tals) nagellack. Medelålders Svenssonmannen före mig skulle betala. Blondie höll en färsk broccoli i handen och letade efter en priskod, men hittade den inte. Hon ropade till sin kollega i andra kassan:
- Nettan, den här blomkålen, var står den?
Mannen, jag, kvinnan bakom mig:
- Broccoli.
Blondie: Åh, ja, just det.
Mannen: Det är inte så lätt.
Kvinnan bakom mig: Men snälla nån.
Blondie: Tihi, det är fredag, jag är lite slut i huvudet.
Mannen: Ja, javisst, så kan det vara, det förstååår jag.

Inga kommentarer: