söndag 21 september 2008

En muslim kan vara bra att ha

Sjuåringen tittar på Svampbob. Svampen och hans kompis Patrik blir lämnade i ödemarken av ekorren Sandy. Tillslut frestas de att äta varandra, men precis innan det sker hoppar Sandy fram och säger att de har klarat testet: de kan överleva i ödemarken. Vid det laget är Svampbob och Patrik så pass utsvultna att de vänder sig mot Sandy för att äta henne. De jagar henne och hon springer iväg skrikandes något i stil med: "Nästa gång tar jag med mig några musslor" (som de kan äta). Fast sjuåringen tolkar det till: "Nästa gång tar jag med mig några muslimer". Jag undrar hur hon tänkte då.
- Ja, en muslim äter ju inte kött, så de vill väl inte äta upp henne.
- Fast det är väl i så fall fläskkött som de inte äter, de är väl inte direkt vegetarianer?
- Jaha, nej, just det.

Inga kommentarer: