tisdag 16 september 2008

Mer än lovligt förvirrad

Det känns som att jag inte hänger med i studierna just nu. Det är så oerhört många papper att hålla reda på och det är uppgifter i olika ämnen att begrunda och sammanställa hemmavid. Jag önskar att de tagit ett ämne i taget, så hade vi kunnat ta in det lite grundligare. Sedan slår det mig att det var väl ungefär så här det var i högstadiet - och i gymnasiet för den delen. Även då kände jag det som om jag aldrig kom ikapp, aldrig hängde med. Fast det gjorde jag ju, på något vis, och gjorde alltid alla uppgifter i tid och fick rätt bra betyg. Ändå var jag inte så bra på att planera. Istället var jag bra på att göra mina läxor. Och jag hade ingen krävande fritidsaktivitet. Tänk då de ungdomar som inte har varken ro eller tid att hänga med i skolan. Fy tusan vad jobbigt det måste vara. Måste man verkligen ha läxor?

Inga kommentarer: