onsdag 10 september 2008

Uppstyrd förskola eller inte....

Nog för att jag tyckte att det var bra att rektor Eva-Marie Schultz sa "Håll den svenska skoldebatten levande" när hon tog emot Kristallen för "Klass 9A" som årets dokumentärprogram, men det känns som att det är väldigt mycket debatt nu för tiden. Eller kan det vara för att jag är mer intresserad av ämnet nu som jag lägger märke till debatten?

Jag blir nästan irriterad på mig själv när jag tycker att det Björklund säger börjar låta bra, men så är det. Jag tycker mycket av det han säger börjar låta bra.
Mer skolinriktat på förskolan? Ja, det tycker jag är en bra idé, men inte så att det går till överdrift. Vilket han också sa (på radion igår) att han inte var ute efter. Jag tror att alla barn gynnas av att bli utmanade och få upp ögonen för sin omvärld på ett annat sätt än många förskolor idag fungerar. Det kräver dock bättre utbildad personal på förskolan också.

Inga kommentarer: