söndag 28 december 2008

Låt den rätte komma in

Mannen meddelar att han inte vet hur han ska säga det, men hans ex bor med honom. De har ingenting ihop, men hon bor med honom då hon inte har någonstans att bo just nu. Han ville att jag skulle veta det innan vi går vidare. Jag blir tveksam över alltihop.

Jag är inte den avundsjuka typen, men frågar hur de bor; delar de säng? Han bedyrar att de inte kommer göra det framöver. Jag blir enormt tveksam, men vill så gärna se hur han bor. Hon är inte hemma just nu, så jag blir hembjuden. Det känns verkligen inte bekvämt att gå omkring bland deras saker. Hennes saker är precis överallt. Sminkväskan står öppen, hårtorken ligger framme, smycken här och där, dubbelsängen är nybäddad. Det känns helt fel. Jag inser att det här inte kommer att hålla.

Inga kommentarer: