fredag 13 februari 2009

Alla behöver en vän

Sjuåringen har klagat på lite smått ont i halsen i ett par dagar och jag hade gärna sett att hon var hemma både onsdag och torsdag, men det har fått gå. Idag ansåg jag det dock inte försvarbart att skicka henne till skolan, då hon även var täppt i näsan - och det gick att kombinera tidsmässigt med mina uppgifter genom en barnvakt (mormor). Så sjuåringen är hemma. Och dansar nu till sina favoritlåtar. Snorar och hackar, men kan inte sitta still. Svettas ut bacillerna, tänker jag. Hon dansar till låten "alla behöver en vän" med Caramell.
- Mamma, när jag hör den här låten så tänker jag alltid på Fatima på dagis.
- Jaså...hur kommer det sig...?
- För att hon aldrig hade någon vän, hon var ju alltid så taskig, så ingen ville vara vän med henne.
- Mmm, jag minns det. Fast hon var ju snällare på slutet, innan du slutade, när hon hade gått ett tag på dagis.
- Joo...det var synd om henne.

2 kommentarer:

Kvinnan Aquarius sa...

Kloka tankar! :)

Lisas syster sa...

Ja, eller hur. Ibland glömmer jag vilka djupa tankar som gömmer sig därinne. :)