lördag 7 februari 2009

Borderline

Mellan medvetenhet och sömn: under tiden snoozefunktionen är igång - drömmer jag en helt absurd sexdröm. Inser att jag är svältfödd. I drömmen handplockar jag de mest fördelaktiga dragen från de olika män jag varit på date med de senaste månaderna. Ändå blir känslan av mannen jag möter i drömmen (den där intuitiva känslan i en dröm, den känslan som gör så att man vet något, utan att det faktiskt utspelar sig i drömmen - en förnimmelse) en vän som är präst och som jag aldrig har haft - och aldrig kommer att ha! - sex med.

Kanske är det just det drömmen vill säga mig: en kombination av just dessa fördelaktiga drag (och då inkluderar jag inte prästskapet i något fördelaktigt...)kommer jag aldrig att kunna få samlade i en enda man. Maybe secondbest is good enough?

Inga kommentarer: