onsdag 11 februari 2009

En belastning för samhället

Ja, jag erkänner, jag har vägrat att betala TV-avgift till Radiotjänst. (Så jag kommer aldrig att bli någon minister.) Jag anser inte att någon ska behöva betala TV-avgift. Dessutom tittar jag mest på DVD, VHS eller Internet.

Nu har kontrollmannen lyckats fånga mig och skrivit upp mig. Vi har knappt mat för dagen, men en TV-avgift ska jag minsann betala. Kontrollmannens kommentar var: ni har nyligen haft hantverkare på besök och då märktes att ni har utrustning. Är inte det spionage av någon form? Är det ens tillåtet att göra så?

"Hantverkarna" var f ö ett gäng killar - som installerade bredbandskablar från hyresbolaget - och som lyckades med mästerstycket att stänga ute katten från sin låda (varför ens stänga dörren inne i lägenheten, liksom?), så att hela lägenheten stank av kattpiss när jag kom hem.

Inga kommentarer: