tisdag 10 februari 2009

Ribban har höjts

Vid mitt senaste besök hos Pingu så gav han mig en film, han hade dubletter (han har så många filmer, så han har inte riktigt koll på vilka filmer han har). På baksidan av filmen stod det att den var 2000-talets Hajen. Skämtsamt frågade jag ifall han verkligen borde ge mig den, skadad av Hajen som jag var när jag var yngre. Vi skrattade lite åt det hela. Jag lär dock se filmen i dagsljus.

Häromdagen satt tre killar (8-9 år gamla) vid samma bord som mig.
1 (till 2): Har du sett the Grudge?
2: Nej.
Jag (till 1): Har du sett the Grudge?
3 (till 2): Har du sett Valkyria? Den vill jag se!
1 (till mig): Ja. Har du sett den?
Jag: Nej, jag vill nog inte se den, jag gillar inte skräckfilmer.
1: Ääähhh...
Jag (till 3): Hur kommer det sig att du vill se Valkyria?
2 (till 1): Har du sett Bolt?
3 (till mig): Varför skulle jag inte vilja se den? Det handlar ju om Hitler!
1 (till 2): Nej, har du?
Jag: Vad är det som är så bra med Hitler då...? Jag har sett Bolt.
2: Nej...
1 (till mig): Har DU sett Bolt? När då?
3: Det är ju jätteviktigt att veta saker om Hitler, han var ju så hemsk!
Jag: Jo, det är sant. Ja, jag såg Bolt i helgen.
1: Aahh, med din dotter eller hur...?
Jag: Ja, precis.

1 kommentar:

Kvinnan Aquarius sa...

Tycker mig ha hört liknade konversationer. Typ varje dag, mellan döttrarna. :)