torsdag 19 februari 2009

Menace to society

Examinationsuppgiften är färdig. Ja, eller; jag har satt något på pränt i alla fall, men jag har inte alls gjort mitt bästa. Jag får nog vara glad ifall jag passerar godkänt och får ett D, men det är okej för mig. Orkar inte just nu. Ska gå och lägga mig, dra något gammalt över mig (katten) och kurera mig med sömn.

När jag kom hem nu så kollade jag noga i porten. Som jag misstänkte: det är bara i min lägenhet som något blev installerat - av bredbandsinstallatörerna - ovanför ytterdörren, det sitter ingen kopplingsdosa ovanför någon av de andra dörrarna. I min hall, ovanför ytterdörren, sitter en fetstor låda. Nu öppnade jag den och såg att där finns 8 eluttag, varav ett är upptaget av en sladd som kommer in i lådan ifrån porten. Betalar jag den där elen för något som används? Är övriga inkopplade i min låda? Eftersom det inte är något som jag nyttjar, så drog jag helt sonika ur sladden. En ond djävel på min axel skrockade och hoppades att det ställde till bekymmer för någon.

Inga kommentarer: