torsdag 3 september 2009

Förstör inte vår fina relation nu

Förutom att jag inte lyckas få in digitalkanalerna på min VHS så är jag nöjd med min leverantör. Jag har valt deras trippelerbjudande. Utan att ha någon som helst kontakt med dem. Så jag måste vara en rätt bra kund. Jag gillar att inte ha någon kontakt med dem, förutom när jag själv vill ha support.

Precis nu ringde det dock en kille som försökte sälja på mig fler digitalkanaler. Sånt uppskattar jag inte. Framför allt inte när det görs så taffligt som den här killen gjorde det. (Och, nej, han var inte svensk, så jag kan förlåta honom för att han inte förstår alla svenska ord.)

- ...ja, vädret...
- Hallå?
- Ja, hej, är det...NN (mitt första namn, dock inte mitt tilltalsnamn)?
- Nej, det här är NN (mitt tilltalsnamn).
- Jaha, ja, jag ringer för att du är digital-TV kund hos oss, eller hur?
- Ja.
- Ja, just det, och nu har vi satt ihop ett så bra erbjudande till våra kunder som vi tycker att ni ska få ta del av.
- Jaha...?
- Jo, om du väljer att vara kund hos oss i ett år till, så får du Canal plus för endast 100:- i månaden istället för...

Jag slutade lyssna. Ett år till? För en månad sedan förlängde jag ju ett år till, vad ger det då att förlänga ytterligare ett år just nu. Hur tänkte de?

- Mm, men jag har inget behov av det.
- Va?
- Jag har inget behov av Canal plus.
- Har du inte provat det?
- Jag har inget behov av det, jag behöver det inte.
- Så du vill inte ha det?
- Nej, just det, jag vill inte ha det.
- Men vi har också filmkanaler, har du provat dem?
- Jag vill inte ha filmkanaler.
- Nähä...
- Tack och hej då.

Om jag vill ha filmkanaler, så går jag in på internet och så väljer jag det. Leave me alone.

Inga kommentarer: