söndag 13 september 2009

Levande charader

Vem är du? Vem är jag? Hela kvällen igår gick åt till att bekanta sig på nytt med gamla bekanta, fråga vad de hade för sig, hur deras liv ser ut, och själv svara på hur man har det. Det var en klassträff som hette duga, med nästan 80 st människor från högstadiet. ALLA var aktiva på Facebook. Det var nästan skrattretande. (Jag fortsätter att vägra gå med.)

Någon börjar beställa Hot shots. Jag är glad att jag inte dricker kaffe, så att jag slipper dricka shots. Framåt natten ser jag fascinerat att Gallianon tar slut.

När natten hade gått över till ett nytt datum så diskuterades plötsligt roller. Någon sa att vi faller tillbaka i de roller vi alltid haft och till viss del får jag väl hålla med. I relation med vissa människor är det nog svårt att ta sig ur en viss roll. Vi var dock flera som hade ändrats, eller trodde att vi har ändrats. Jag hade tydligen alltid haft rollen som den som är kompis med alla, medlaren som håller sams. Så uppfattade jag inte mig själv. Då.

Många hade önskat att de hade bekvämare skor. Allt för att upprätthålla fasaden, kanske.

Inga kommentarer: