fredag 11 september 2009

Inte konstigt, bara ovanligt

Åttaåringen har kompisen Gittan på besök. Gittan är ett år äldre än Åttaåringen. Vid middagen utropar Gittan utmanande (och inväntar våra reaktioner):
- När jag var på väg till tandläkaren så mötte jag två tjejer som var kära!!
Åttaåringen: - Jaha?
Gittan: - Fattar du!
Jag: - Ja, så kan det vara.
Åå: - En tjej kan till och med gifta sig med en tjej!
Gittan: - Vaaaaaaa? Kan man gifta sig med en tjej?!?!?
Åå: - Och en kille kan vara tillsammans med en kille. Och ett barn kan ha två mammor.
Gittan: - Vaaaa?!?
Åå: - Fast (tittar osäkert på mig) då måste det ju vara en av dem som har bebisen i magen....eller så blir barnet adopterat.
Jag: - Mm.
Åå: - Jag vet två killar som var tillsammans och adopterade en pojke.
Gittan: - Är det sant??
Jag: - Vilka tänker du på då?
Åå: - De där, en och en halv.
Jag: - Jaha, filmen, Patrik?
Åå: - Ja.

Inga kommentarer: