tisdag 8 september 2009

Lunatic

Dags att förnya körkortet. Måste ta ett foto i en fotoautomat. Var tusan finns det en sådan egentligen? Hittar denna sida med en bra karta. Konstigt att det inte går att hitta en sida från de som driver automaterna.

Det var några år sedan jag tog foto. Då kostade det nog 50 kr. Tänker att det kanske kostar 60 kr nu, men, nej, det kostar t o m 70 kr! Mina växlade mynt är helt onödiga, nu kan man endast dra ett kontokort. På en touch screen talar jag om mina val för automaten. Sist läser jag "justera inställningarna enligt markeringarna". Det finns dock absolut inte en enda markering, varken i ögonhöjd vid kameran, eller på väggen, där det brukar sitta en bild. Jag chansar och testar olika lägen på varje foto. Som tur är tar den nu en bild i taget. En blir i alla fall okej. Fast jag vet inte ifall jag vill leva med den på mitt körkort. På de övriga tre ser jag ut som en...

Inga kommentarer: