söndag 6 september 2009

I spy with my little eye

Jag är en sån som lägger märke till detaljer. För det mesta i alla fall. Jag gillar att titta på detaljer. Små saker, sånt som är udda. När jag går hem sent om natten brukar jag vara extra uppmärksam. Särskilt när det gäller regnr på bilar. "Så att jag minns dem ifall något händer mig", brukar jag tänka och försöka memorera bilens nr.

Så också i natt, då jag traskade hem från nattbussen efter fest hos Pingu. Tänk, för några veckor sedan hade det varit gryning vid den tiden jag skyndade hem. Nu var det rätt mörkt och inte många kottar ute. Tills jag kom närmare hem, där stod det plötsligt ett helt gäng kottar på gatan - och en konstigt parkerad bil. I vanliga fall hade jag försökt memorera bilens regnr, då den stod så illa till och människorna betedde sig en aning udda, men jag var så nödig att jag skyndade vidare hemåt. När jag sen pallrade mig upp några timmar senare - för att möta Åttaåringen som skulle komma hem från mormor - så satt det polistejp som avspärrade området där bilen och folket stått. Polisen gick runt och letade besvis, någon hade begått ett överfall.

Inga kommentarer: