söndag 20 september 2009

Nyhetens behag

Nu har det gått någon månad sedan jag skaffade Digital-TV. Alla dessa kanaler är överväldigande. Åttaåringen vill helst sitta framför dumburken i flera timmar varje dag; nu finns det ju hela fem kanaler som hon kan hoppa mellan!

Själv ser jag på 3-4 kanaler, någon gång i veckan. Vi skulle lugnt kunna ta bort hälften av kanalerna. Förvånat inser jag att det jag ser mest på är Animal Planet och deras "Djurpoliser", där man får följa ASPCA eller SPCA på olika ställen i världen (främst i USA) och jag förundras över hur seriösa de är i sina åtaganden mot djuren. Varför finns det inget sånt i Sverige egentligen?

Comedy central visar enormt roliga stand-ups emellanåt, ibland riktigt snuskiga. Igår jag såg jag Dana Carvey. Han var helt underbar.

Tyvärr har jag inte orkat hålla mig vaken till Dexter de senaste veckorna, men imorgon så. Då ska jag ligga i soffan med Dexter.

Inga kommentarer: