måndag 28 september 2009

Tecken

Åttaåringen ligger nedbäddad och sover med över +39 i feber. Hon hann bara vara i skolan några timmar, sedan ringde de efter mig. Hon hade frossa på vägen hem. Hon klagade på ont i huvudet i morse, och var rätt lös i magen, men så är det ju ibland vanliga dagar också. Jag borde dock ha sett tecknen och låtit henne stanna hemma, men jag peppade henne att gå. På vägen hem från skolan sa hon att det kändes som att hennes hjärna hade delats mitt itu och hela hjärnan värkte och hon hade lite ont i magen.
- Och sen har jag ont här, mamma, sa hon och pekade på baksidan av knäna och handlederna.
Värk i leder, huvudvärk, feber. Bådar inte gott. Vi får se hur det går.

Själv måste jag skriva som en galning i dagarna två nu. Vi får se hur det går också.

Inga kommentarer: