söndag 4 maj 2008

Andra avenyn - världens bästa program

De senaste veckorna har jag känt mig som en förälder i den mottagande änden av tjatet från en tonåring som vill att jag ska köpa ut från bolaget, då sjuåringen hävdat att alla flickor i hennes klass ser på Andra avenyn - och därför bör även hon få titta på det programmet.

Jag har bara sett glimtar av programmet och gillar inte det lilla jag sett, det känns inte som det speglar värderingar jag vill fylla min sjuåring med. Det känns också som en evighetshistoria a´ la "Days of our lives"; man kan se ett avsnitt nu och nästa om 8 månader och ändå hänga med i handlingen. Ändå har jag gått med på att hon fått se två avsnitt (det andra har precis tagit slut) av Avenyn. Ikväll ville Roland flytta med hembiträdet Grazynia (och lämna sin fru Lotta), då gjorde sjuåringen gullljud och sa att Roland var så snäll mot Grazynia hela tiden.
- Men...den andra kvinnan, hon som var därinne, det är ju hans fru.
- Ja, Lotta, menar du? Jag vet, men nu har han ju börjat tycka om henne (Grazynia) så mycket. Han ville flytta ihop med henne.
- Men...han kan väl inte bara lämna sin fru? Det är väl inte så schysst att bara säga till den kvinnan att han vill vara med henne, när han har en fru...?
- Ja, men, han tycker väl inte om sin fru längre, han tycker mer om den här tjejen nu.
- Men, det är ju inte okej, han har ju en fru, som han är gift med, då kan han ju inte vara med en annan tjej.
- Jo, han har redan kysst henne.
- Ja, men hon verkar inte särskilt intresserad av honom.
- Jo, hon kysste honom tillbaka.
- Men...
Som en mur, omöjlig att tränga igenom. Vad är det för en individ som jag har närt vid min barm?

Inga kommentarer: