söndag 18 maj 2008

Oförstående Skugge

Linda Skugge provocerar mig sällan, så inte heller denna gång, men jag ställer mig lite frågande till hennes oförståelse. I dagens DN intervjuas Skugge och hon uttrycker att hon har svårt att förstå utbrändhet.
Jag tror de hittar på! Jag blir galen! Tänk dig själv, hur jag har kunnat jobba och ha tre barn samtidigt...de hittar ju på, det är bara bullshit.

En bit längre fram i intervjun nämner hon att hon har flyttat närmare sina föräldrar för att få hjälp med barnen och att "de hjälper mig i allt". Så kanske är hennes bedrift ändå inte alltför stor?

Sedan kanske det handlar om hur mycket resiliens (som Sommer så fint uttrycker det; alltså hur tålig man är) som man har tillskansat sig under livet - och hur mycket hjälp, avlastning och vana man har. Jag har dock inte svårt att förstå hur man kan bli utbränd. Skugge verkar ju dock göra sånt som hon tycker är roligt, och då tror jag inte att det är möjligt att bränna ut sig. Det är nog först när man tycker att sysslorna i livet är en börda som utbrändheten kommer smygande.

Inga kommentarer: