onsdag 7 maj 2008

Kunnig unge

Sjuåringen är ännu sjuk, så vi är hemma idag. Hon tittar på Nickelodeon, de visar NickHits. Måns Zelmerlöws video till låten "Brother oh brother" visas. Sjuåringen utbister:
- Cara cara mia!!
Vi tittar lite. Sedan säger jag:
- Nej, jag tror att det är en annan låt med Måns.
Sedan går jag in i köket och fortsätter diska. Sjuåringen kommer in till mig och säger:
- Eftersom N (sjuåringens morfars sambos tonårsdotter) inte tycker om de killar som sjunger som tjejer, så tycker hon nog inte om Måns.
- Vad då, sjunger han som en tjej?
- Jaaa....
Det går en stund, Linda Bengtzing sjunger en låt, sedan kommer Ola med videon till sin låt "S.O.S.". Jag sätter mig vid datorn och sjuåringen sjunger bitvis med Ola. Sedan kommer en längre passage där han stiger i tonläge. Då säger hon:
- N tycker nog inte om Ola heller.
- Sjunger han också som en tjej?
- Jaaa, hörde du inte...?
- Njaa, vad är det du menar som låter tjejigt...?
- När han sjunger så där ljust och högt.
- Mhmm...

Inga kommentarer: