fredag 9 maj 2008

Nu förstår jag inte riktigt... (2)

Vad är det för hype kring GTA4? Det är helt absurt. Igår intervjuade de ungdomar (under åldergränsen för vilka som får spela spelet) på TV och de sa att de de - och de flesta de känner - spelar ändå, antingen hemma hos kompisar eller hemma hos sig - där deras pappa satt och tittade på och uppmuntade dem att spela. Och varför är det så kul att spela spelet? "För att man får skjuta på folk och stjäla bilar och sånt", sa en kille och la sedan till (väldigt insiktsfullt); "och det är ju inte sånt som man får prova på att göra i verkligheten".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker också att det är roligt. Har inte testat 4:an, men andra versioner och det är ett av mina favoritspel. Jag tycker att det är jätteroligt att köra ihjäl människor i spelet, men i verkligheten vägrar jag att ta körkort i rädsla för att jag faktiskt skulle råka köra ihjäl någon.
På låtsas kan sjuka saker bli riktigt roliga av någon anledning.

Lisas syster sa...

Hej Eva!
Jag har full förståelse för att sjuka saker blir riktiga roliga på låtsas, jag har också fastnat i spelandes värld. Vad jag inte fattar är hur det kommer sig att vissa saker bli så uppblåsta och uppmärksammade...