lördag 17 maj 2008

Hångla, eller gå hem och känna sig nöjd ändå

Igår funderade jag på att lägga upp en profil på en datesite, bara för att få lite uppmärksamhet och flirta oskuldsfullt med någon, men jag höll mig. Istället nämnde jag för min närmaste väninna M att jag ville ta ett glas vin. Så jag blev inbjuden på middag och vin (tack, M!!). Det blev mer än ett glas och det blev en tur till la stada efter middagen. Det blev ett glas till och det var Götgatsbacken och Medis som fick njuta av vår närvaro. Det blev ett glas till och t o m några drinkar. Det blev prat med många olika människor, vissa trevligare än andra, vissa desperatare än jag. Tillslut blev det efterfest à la fjortisstil och det var oerhört givande, kravlöst och gav skrattkramper. Vid 7 på morgonen var det läggdags och jag kände mig mättad och glad - av livet.

Nu är det dags för frukost. Sedan ska jag nog ta en tupplur. Bara för att jag kan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som om du har en bra helg..;-)). Inte ngn Piaget så långt ögat når...

Lisas syster sa...

Nej, jag tänkte på det. Och det kändes befriande. :-)