tisdag 12 februari 2008

Grrr...

Sexåringen har den senaste tiden ratat sina fina tröjor med Spindelmannen och Stålismärke på, som hon tidigare varit så stolt över. Så här innan tvättdag så var det vad som fanns kvar i lådan och det blev ett gnyende utan dess like och hon skulle inte ha någon tröja alls då. Jag undrade vad som stod på och hon drog på svaret, men sa sedan att kanske några tjejer tyckte att det var fånigt. (Jag blev så arg så jag nästan inte kunde andas, men dolde det. Tror jag.) Så vi diskuterar länge (och jag vet vilka tjejer det är, fastän sexåringen låtsas som att det är några osynliga tjejer som fällt kommentarerna) och tydligen tycker även dessa tjejer att killar inte kan ha rosa kläder, eller ens tycka om rosa färg, och tjejer kan inte bygga med LEGO för det gör bara killar. Så vi pratar om vad man kan och inte kan och att man får vara den man är och tycka om det man tycker om. "Ja", säger sexåringen, "killar kan ju ha smink och långt hår och enhörningar på väggen om de vill".

Just det.

Inga kommentarer: