tisdag 19 februari 2008

Mindblowing

Sexåringen har en sjuårig tjejkompis hemma, vi har precis ätit, de leker en stund innan vi ska gå. Jag hör hur de pratar; de ska leka sjukhus för kompisens lillebror har nyligen legat på sjukhus. Kompisen kommer in fnissandes och säger till mig: "NN (min sexåring) har kommit ut ur din snippa". "Ja, det har hon", säger jag, "och du har väl kommit ut ur din mammas?" "Jaaa", säger hon. Sexåringen kommer in med en docka som har tappat byxorna; "snippan syns", kompisen fnissar.

Kompisen går in i sexåringens rum, de fortsätter leka och strax därpå säger kompisen: "idag blev jag ledsen när en tjej i min klass sa att jag hade knullat med D (en kille i deras klass) när vi gick i sexårs".

Jag häpnar.

"Tror du på det?!" säger sjuåringen till sexåringen. "Vad är "knulla"?" säger sexåringen. "Så här", säger sjuåringen och gör något med dockorna. "Jaha, du menar när man gör barn", säger sexåringen. "Nej, det tror jag inte att du har gjort", säger sexåringen.

Jag går in och frågar hur det kommer sig att sjuåringens klasskamrater säger sånt och det är ju bara löjligt att säga sånt. Ja, det håller sjuåringen med om och tjejerna som sa det har bett om ursäkt, men hon var ändå ledsen.

Inga kommentarer: