onsdag 20 februari 2008

Häxor finns

Jag läser i lokaltidningen om en häxa, förlåt, kvinna som hållt sin granne instängd i tvättstugan i mer än en timme sedan de bråkat om städning. Kvinnan är dömd till dagsböter och skadestånd. Det framgår inte vem av galningarna som var den som utlöst bråket och vad som blev sagt. Jag kan ändå se tanterna framför mig, jag känner flera som skulle passa in i den situationen. Tragiskt nog. Ingen av dem bor dock här i området. Hoppas jag.

I min tvättstuga är det oftare tjafs om uppdelningen av maskiner. Nu har värden hjälpt till någorlunda. Läs: de har äntligen utökat maskinantalet så att det stämmer med de skriftliga instruktioner som står på väggen. Tre stycken kan tvätta samtidigt, man har då tre maskiner vardera. Till dessa hör en torktumlare. När jag var i tvättstugan i helgen var det en (utländsk) kvinna som tog fler torktumlare än hon fick och den andra (utländska) kvinnan blev väldigt upprörd. De talade dock inte samma språk och båda förstod väldigt lite av vad jag sa. Den första verkade inte förstå att hon behövde flytta sin tvätt, men gjorde det sedan. Det var nog tur att den andra kvinnan var väldigt sen, så att den första nästan torkat sin tvätt färdigt, annars vet jag inte hur det hade gått.

Inga kommentarer: