lördag 2 februari 2008

Nyheter i affären

Min bror, Pingu, brukar ofta fråga om jag levt under en sten när jag inte har hängt med i nyhetssvängen kring något stort som hänt. Samtidigt är han den som ännu anser att internet är "en fluga, som snart kommer att försvinna". Jag ser dock de små sakerna - och det är sånt som intresserar mig.

Efter avlämnande på barnkalas idag så gick jag och handlade. Jag skulle köpa schampoo och balsam och tittade på det märke som rätt nyligen har fått ny design. Jag valde mellan dessa två flaskor
Vad är egentligen skillnaden? Båda orden menar väl att håret ska öka i volym i något avseende?

Jag köpte även en duschtvål. På förpackningen stod det "Happyful". Jag tolkar det som att den kommer att göra mig aningen gladare.

Jag gick vidare till gottesektionen och tittade på plockgodiset, men bestämde mig för glass. Urvalet var stort, jag plockade upp en variant som hade smak av "Dulche de Leche". Jag vet inte vad det är, men tolkar att det har något med mjölk att göra. På tre ställen på paketet stod det något i stil med att glassen innehåller "Dulche de Leche", den unika smaken av "Dulche de Leche" eller den berömda smaken av "Dulche de Leche". Vilket påverkade mig föga, men eftersom förpackningen var genomskinlig så kunde jag se hur innehållet såg ut och det var rätt tilltalande. Jag läste vad glassen innehöll och det var bland annat "chokladspån med kolsmak" (sic!). Det lät ju oerhört intressant, även om hela innehållet var cremefärgat. Det föll dock på att det även innehöll vetefiber, så det fick vara. Det blev yoghurtglass.

Inga kommentarer: