tisdag 4 mars 2008

Bjäbbmopsen

Grannarna har skaffat en liten bjäbbig hundusling á la Paris Hilton: en chiwawa. Grannarna har ingen pli på den och den skäller på allt och alla. Jag har bl a sett ungdomarna i familjen hetsa hunden mot en kompis, så det är väl inte så konstigt att den alltid tror att den ska försvara sina familjemedlemmar. Hunden är riktigt aggressiv och skulle nog gärna bitas. Vid ett tillfälle lyfte mamman upp hunden i famnen när den skällde på oss och då gick jag fram för att hälsa, hade den nått då så hade den huggit sig fast i min hand. Min sexåring vågar inte gå ut på avsatsen vid vår ytterdörr längre, jag måste gå först när vi kommer in och jag måste öppna dörren när vi ska gå ut. Så hunden har ju inte direkt stillat hennes hundrädsla.

När jag möter mamman ute med hunden så är den inte alls lika kaxig (även om det är omöjligt att hälsa på den). När vi möttes stod den lille kraken och darrade konstant.

Just nu har grannarna besök och hunden håller på och skäller ihjäl sig, det låter som att den ska kvävas av ilska ibland och de kan verkligen inte få den tyst, utan stänger in den i ett annat rum, eller ställer ut den på balkongen.

I övrigt så behöver de verkligen ett besök av Cesar.

Inga kommentarer: