måndag 24 mars 2008

Och plötsligt har sjutton år gått

När jag är inne på en annan blogg och kommenterar att 2001 var ett tag sedan så slår det mig hur bisarrt det låter (precis som bloggägaren poängterar för mig). Jag insåg det ju för någon vecka sedan också, när sjuåringen fyllde år och det känns som att det var kanske ett år sedan som hon var fyra år gammal. 2001 föddes hon och jag läste mycket då om just hela diskussionen kring ifall "snippa" skulle bli ett ord att använda på flickors kön, därav minns jag att det var just det året. Det året hände mycket i mitt liv. Tyvärr var det mest tragiska händelser som överskuggade mycket annat. Att nu inse att det är sju år sedan allt det hände känns väldigt konstigt. Jag brukar annars ha 1991 som en hållplats i mitt liv, då det året var det mest händelserika i mitt liv - och plötsligt är det så avlägset att det känns som att ta ett kliv ut i ett svart hål. Det börjar nog bli dags att bygga ett nytt liv.

2 kommentarer:

Lenox sa...

bara idag hade vi diskussionen igen om snippa, den återkommer ständigt. vi hade en förälder som inte tyckte det, ALLS! men vi har nog kommit fram till status quo.

Lisas syster sa...

Vad var det föräldern inte tyckte om alls, att använda ordet? Jag tycker att det är det bästa ordet som finns, det är så lättillgängligt, enkelt och självklart! Vi fick förskolepersonalen att använda det också tidigare. Hur menar du, status quo? Att alla säger på sitt sätt och inget kan förändras...?