söndag 9 mars 2008

Flashiga kulor

Vi äter middag, sexåringen och jag. Det ser ut som om hon läser på mjölkpaketet. Så tittar hon upp och frågar mig:
- Vad är pungkulor bra för?
- Hur menar du? (Jag vänder på mjölkpaketet och tittar på det, men kan inte utröna vad som lett fram till denna fråga.)
- Vad ska man ha pungkulor till, är de viktiga?
- Tjaa, det är ju där spermierna finns, som ska in i mammans ägg för att det ska bli en bebis. Så de kan ju vara bra att ha.
- Jaha.

- Varför undrar du det? Hur kom du att tänka på det?
- Nej, det var inget.
- Jo, nu vill jag gärna veta vad som fick dig att tänka på det.
(Sexåringen vrider lite på sig och fnissar lite.)
- Jo, förra gången, då när E (sexåringens jämnåriga killkompis och käresta) och L (sexåringens tjejkompis) var här och vi var inne i mitt rum, du vet då när E och L skulle gifta sig...
- Jaha...? (jag minns att det var mycket fnitter och hemlighetsmakeri)
- ...då drog E ned sina byxor och visade sina pungkulor för oss.
- Men, va...??

Diskussionen om vad man bör och inte bör göra med sitt kön höll i sig länge.

Inga kommentarer: