måndag 31 mars 2008

Jag kan lura dig vart jag vill

- Mamma, vet du var jag ska säga till fröken imorgon?
- Nej, vad då?
- Jag ska säga att jag har tappat en tand och då kommer hon säga att jag får komma fram till tavlan och då när jag står där framme så ska jag säga april, april, din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill! För jag har ju inte tappat någon tand!
- Ja, det var ett bra aprilskämt.
- Fast jag vill ju tappa en tand.
- Jo, men då var ju det där skämtet bra att ha så länge. Du kan ju inte skämta så om du har tappat en tand!
- Det som du lurade mig med förra året var också ett bra skämt.
- Oj, vad var det, det minns inte jag.
- Jag badade på kvällen och när jag klev upp ur badkaret och var helt blöt i håret och det var rätt sent på kvällen, så sa du "du kan få se på en film nu, om du vill". Va, kan jag?!? sa jag då, men då sa du april, april.
- Hahahaa, va, sa jag så?!
- Jaa, jag blev lite ledsen först, men det var ju rätt kul.
- Ja, vilken tur.
- Ja, och då gick ju jag fortfarande på dagis.
- Mmm, tänk.

Inga kommentarer: