onsdag 26 mars 2008

Jag överlevde

Ett par timmar senare och källarförrådet går att knalla in i, allt kan nås och det är rätt bra ordning där inne. Känns bra. Flera saker åkte till soprummet och flera saker ska skänkas bort. Känns ännu bättre. Sammanlagt hittade jag nästan två (sop)säckar fulla med mjukdjur. Känns inte lika bra. Jag minns att det var så när jag var liten också. Vi rensade ut när jag var runt 12 år och det var helt sanslöst vad mycket mjukdjur jag hade samlat på mig. Ändå slår det här mitt innehav då. Alla dessa små figurer (jag förbannar alla lotterier, tävlingar och happy meal - fast mest förbannar jag mig själv) som verkar komma ur en aldrig sinande källa. Vad göra med dem? Det blir väl Röda korsets basar eller liknande. Utan sjuåringens vetskap. Jag får rensa ut i natt när hon sover (fastän jag avskyr att göra så), annars lär vi ha ett truma som heter duga.

Inga kommentarer: