söndag 16 mars 2008

Vann rätt låt?

Nej, det tycker jag nog inte.

Sjuåringen hade BWO som favorit redan när finalen började igår. Jag är nog benägen att hålla med om att den låten var skönast. Så, för första gången, ringde vi och röstade. Sjuåringen såg nöjd ut när hon la på luren och sa "Rösten sa: "Nummer tio får din röst".

När sedan alla juryröster presenterats tyckte vi så synd om Frida och hennes "Upp och hoppa", då vi båda tyckte att det var en så glad låt, så vi ville ge även den en röst. Det var då sex minuter kvar att rösta (enligt Herr Luuk), men vi kom inte fram! Vi provade tre gånger, men det var helt tyst, det gick inte att komma fram. Jag tänkte att fler tänkte som vi och att det blev trafikstockning till just det numret. Så när det var tre minuter kvar provade vi igen, tre gånger, men det gick inte att komma fram då heller. När det var en minut kvar så kom jag fram och rösten hann säga "Nummer nio..." sedan bröts samtalet. Sedan fick "Upp och hoppa" inte ett enda till poäng, det verkar lite underligt tycker jag...

Sedan kan jag väl visserligen tänka mig att vinnarlåten har en rätt bra chans i Belgrad, låten är kommersiell nog.

Vad ska jag säga om Björn då? Lille söte Björn. Han var störtskön. Han skämmer ju ut sig så att han blir rolig. Sjuåringen sa spontant: "Hans mamma måste vara chockad".

1 kommentar:

Skilda Pappan sa...

Underbar kommentar ang. Björn.
Hans mamma måste vara chockad. Det är dagens roligaste!

/Skilda Pappan.