fredag 16 januari 2009

Bloated

När jag var några år över 20 så visade min pappa mig en annons i en tidning och undrade om jag kunde säga vad det var reklam för. Annonsen föreställde en blond tjej, ca 25 år, med jeans och en tröja på sig. Jeansen var uppknäppta, dragkedjan neddragen, ungefär som om hennes mage var för stor för byxorna. Man skulle kunna tro att det var en annons för kläder, eller för ett graviditetstest. Ändå tänkte jag omedelbart på hur uppsvälld jag blir innan mens. Fast det sa jag inte då. Jag spelade ovetande och min pappa sa bestört att det var reklam för något medel som skulle göra att man inte var så uppsvullen innan mensen. Va! Vilka tokigheter, för så där kan det ju inte vara; kvinnor kan väl inte svälla upp så mycket att de knappt kan ha sina kläder!

Jo, vi kan det. Jag gör det fortfarande.

Inga kommentarer: