söndag 25 januari 2009

There is plenty of fish in the sea

På fredagen hade jag kontakt med killen som jag skulle på date med på lördagen. Inom kort framgår det att han helt enkelt vill ha sex. Inget annat. Inte för att jag hade sett framför mig ett liv med just den här killen, men jag hade ändå inga planer på att hoppa i säng med honom under vårt första möte. Han vill också gärna experimentera, eller så kan vi kan gärna ha sex ute. Jag tackar nej. Han är ihärdig. Så jag blåser av hela träffen och klappar mig själv på axeln för att jag inte har givit honom någon personlig info om mig själv. Han fortsätter ändå att tjata om att ses och jag säger att vi har ett dödläge; jag vill inte och han vill, ingen kommer backa, så det finns ju inte mycket mer att tillägga. (Jo, "idiot", vill jag tillägga, "hade du varit smart och spelat spelet väl så hade du kanske fått som du velat några träffar framöver", men det gör jag inte, för nu har det hela fått en besk bismak.) Han säger: "Jag vill ju inte tjata, men jag vill ju att du ska vilja det jag vill." Jo, du, det vore ju trevligt om det gick att ändra alla människors åsikt om saker här i världen.

Jag känner igen situationen. Varit här förr, med en kille jag var tillsammans med för 5-6 år sedan. Varenda uttalat ord hade en underliggade sexuell anspelning. Det är inte trevligt, det blir inte ens upphetsande efter ett tag.

Inga kommentarer: