tisdag 6 januari 2009

Okänd lockelse

En väninna ska åka med man och två barn till Thailand i fyra veckor. Deras grannar har hyrt ett hus där, så det ska de också göra.

Jag tänker: fyra veckor i början av terminen, hur går det till? Sedan kom jag på att deras barn inte är skolbarn ännu.

Jag har aldrig fattat det där med Thailand. Vad är det som är så himla bra? Jag har hört väldigt många fanatiker berätta med övertygelse om hur bra det är (särskilt efter 2004, då poppade de upp överallt - eller om det var så att jag då var mer medveten om det hela). Ändå finner jag ingen dragningskraft.

Mannen berättar generat att han var där med sitt ex - i en vecka. Det är tydligen tabu att åka ända till Thailand i bara en vecka. Ska man åka dit så ska man vara där allra minst i två veckor. Tydligen.

Inga kommentarer: