måndag 19 januari 2009

Can´t touch this

På tunnelbanan, mitt på dagen, möter jag sjuåringens klasskompis, hans mamma och lillebror. Börjar ana oråd, men sätter mig med dem en stund och pratar. De har influensa; feberyra, ont i kroppen och hostiga, hela familjen. De har varit hos doktorn.
- Vi bara ligger i sängen hela dagen, ingen vill äta, säger mamman och killen hostar rakt ut framför mig. Jag ryggar undan.

På ICA sedan passerar jag en av personalen som står och packar upp varor samtidigt som han småpratar med en manlig kund. Den senare säger:
- Ja, du vet jag fick ju den där influensan. Hostade som bara attan, ont överallt.

Jag vill inte. Jag vägrar. Vi har varit friska så länge nu, jag och sjuåringen. Baciller kan inte nå oss. Väl?

2 kommentarer:

Kvinnan Aquarius sa...

Oh nooo..jag ska hålla tummarna så att ni klarar er. Jag har märkligt nog varit frisk som en nötkärna i flera månader nu. Fingers crossed!
Kram

Lisas syster sa...

Tack, tack!