torsdag 8 januari 2009

Påhittig som få

På t-banan med sjuåringen och hennes tjejkompis. De är uttråkade. Sjuåringen lyser upp.
- Vi kan leka komplimangtennis!
- Vad är det för något?
- Man säger något till den andre som är bra och så gör den andre samma sak.
- Jag fattar ingenting.
- Jag säger en komplimang till dig och sedan säger du en till mig.
- Jag fattar ingenting.
Jag: Vet du vad en komplimang är?
- Nej.
- Du har en jättefin jacka.
- Tack.
Jag: Sjuåringen gav dig precis en komplimang. Det är när man säger något snällt eller fint om någon annan, kan man säga. Och tennis blir det när man bollar det emellan sig.
- JAHA, jag fattar!!
- Nu får du säga!
- Du har en jättefin mössa.
- Tack.
Jag till sjuåringen: Hur kom du på att göra det här, hittade du på det nu?
- Nej, jag har sett det på ett program på TV. Okej, nu är det min tur. Du är en jättebra kompis.

Tänk att ändå komma på det.

Inga kommentarer: