Lunch med min grupp i skolan, vi pratar om hur kursen varit, som är slut om några dagar. Rätt dålig tycker vi. En lärare lämnade inte ens tillbaka vårt arbete, han sa att han hade så mycket att göra så han mailade oss alla vårt resultat. Jag (med flera) var inte nöjd, utan ansåg att enligt hans kriterier så skulle betyget blivit högre/bättre, då arbetet levde upp till hans uttalade kriterier. Det är första gången jag argumenterar för något sånt, jag brukar inte bry mig om betyg särskilt mycket. Det är dock så tröttsamt att alltid vara en försökskanin: nu är det första gången vi får betyg i A-F istället för MVG-IG och då är nog lärarna en aning försiktiga i sina betyg.
På mitt mail från den ansvige läraren fick jag ett auto-reply som löd: Jag pensionär och arbetar bara 50%. Över julen är jag i USA och kommer inte att svara på några mail.
Vi som inte ens har något juluppehåll, vår termin löper till den 19/1.
Sedan går samtalet med min grupp in på andra dåliga lärare: de vi haft i grundskolan och nu på högskolan. Många exempel finns. De avskräcker. De få goda exemplen som finsn är de som man vill hålla fast vid, och försöka efterlikna.
måndag 12 januari 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar