onsdag 7 januari 2009

Next. Please.

Jag tittar på programmet NEXT på MTV. Jag skäms å deltagarnas vägnar så att jag vill sjunka genom jorden. Jag sitter med fingret på knappen för att byta kanal hela tiden, så nära, så nära att trycka, men håller mig kvar för att se hur det går. Är det verkligen så här illa ställt med världen? Den är en kille från Brasilien som ska välja mellan fem tjejer. Han vill att de ska dansa för honom, de två första får gå och när den tredje tjejen är med killen så sitter övriga fyra i bussen och totaldissar killen. Sedan får man se när den tredje tjejen äter med killen och hela samtalet finner jag en aning nedvärderande för tjejen. Ändå väljer hon honom (istället för pengarna). Antingen är hon blåst, eller så spelar hon ett bra spel. Det hela är bara så sorgligt. Egentligen.

Inga kommentarer: