torsdag 22 januari 2009

En förbannelse att förlika sig med.

När det kommer till musik så är jag helt okunnig. Jag kan inte spela något instrument och jag är inte särskilt bra på att hålla koll på vad som är inne och inte. Jag lyssnar nog mer sällan än andra på musik i allmänhet och ändå är jag i princip all(lyssnare)ätare inom de olika musiksmaker som finns.

Vetandes detta så kan jag tycka att det kanske inte är särskilt lämpligt för mig att få ihop det med en man som verkligen lever för musik, spelar ett (eller flera) instrument - och till viss del arbetar med någonting inom musik.

Ändå är det precis det jag konstant lyckas göra. Antingen är det generellt så att killar i allmänhet har något med musik att göra, eller så är det just dessa som jag lyckas finna (eller de mig). Konstigt det där. Av alla killar jag haft förhållanden med - eller varit på date med, för den delen - så verkar det endast vara pappan till sjuåringen som inte har haft något med musik att göra. Vad säger det mig egentligen?

Inga kommentarer: