tisdag 1 april 2008

April, april

Enligt en intervju på radio Sthlm i morse så ska SL nu, samtidigt som de rustar upp t-banelinjen till Farsta, bygga ett spår för längdfärdsskridskor och längskidåkning längst med t-banespåret. Verkligen udda, tänkte jag, men häftigt. Jag lyssnade intresserat. När de sedan sa att SL-kortet skulle höjas till 900:- började jag ana oråd.

Enligt City ska regeringen införa en skatt på sms, så taxan lär höjas. Vad tusan, tänkte jag. Det stod också att de skulle införa portoavgift på mail. Hur tusan skulle det gå till, tänkte jag. Det stod även att det skulle kosta extra att skicka bilagor. Först då klickade det.

Enligt min klasskamrat så stod det däremot i DN att det skulle byggas en skidbacke inomhus vid Hammarbybacken. Vad bra, tänkte hon och hennes hubbe. Tills det klickade även hos dem.

Enligt föreläsaren idag på Lärarhögskolan (åh, förlåt, jag menar universitetet) stod det idag att läsa i DN att regeringen vill avratificera Barnkonventionen. Konstigt, verkar rätt omöjligt, tänkte jag.

Inga kommentarer: