onsdag 9 april 2008

Natten till idag, ännu en kaosartad dag

Vi skulle lägga oss tidigt, men det blev normal tid. Sjuåringen somnade vid 20.30 och jag vid 21.45. När hon somnade bad jag att hon skulle försöka gå in till mig på egen hand. Hon bad då om att få ha ficklampan vid sängen. Vid 03.12 vaknade jag av en ficklampa i ansiktet och ett ynkande "mamma?". Vi somnade om. Vid 05.25 vaknade jag av att sjuåringen sa:
- Mamma?
- Mmm...
- Om en tjej är drottning och hon har tre bröder, vad är de då?
- Va..?
- Om en tjej är drottning och hon har tre bröder, vad är de då, är de som kungar?
- Ehh, de blir väl prinsar...
- Mhm.

Det var bara att kliva upp.

Nu har jag precis jagat iväg den störda hackspetten som hamrade i vår fönsterkarm så det lät som att någon bilade i betong.


Det syns inte, men högst upp i granen (utanför vårt hus) sitter den förbaskade lilla hackspetten.

Nu ska jag strax ta katten till veterinären för att bli av med en konstig utväxt på hennes ena klo. Jag anar oråd; hoppas det inte blir några komplikationer.

Inga kommentarer: