tisdag 8 april 2008

Jobba och vara duktig - sen då?

Härom dagen kom sjuåringen hem och sa:
- NN (hennes lärare) säger att det är ordning på dig mamma.
- Jaså, hur kommer det sig?
- För att du har koll på alla lappar och vad som händer i skolan.
- Jaså, har hon sagt det?
- Ja, och att du lämnar lapparna i tid.
- Jaha, men det var ju bra.

Och jag vet att det är urfånigt, men jag kan inte låta bli att känna mig nöjd. Någon har uppmärksammat att jag kämpar för att hålla koll. Sjuåringen gick i förskolan i över fyra år, men där var det ingen som ens lade märke till att jag hade koll. Jag meddelade i tid varje gång som dottern skulle vara hemma och i över tre års tid kom vi innan 09.00, när vi sedan kom 09.10 en dag så hade hela barngruppen gått iväg (utan att meddela att de skulle göra en utflykt) och personalen poängterade senare att det var 09.00 som gällde. Sånt kan irritera mig så ofattbart mycket.

Inga kommentarer: