tisdag 1 april 2008

Verklighetsuppfattning

Jag brukar försöka undvika sånt, men jag tittade lite på American Idol igår. Jag höll på att krevera. Ibland var jag tvungen att byta kanal för att det var så pinsamt. Snälla människor, vilken uppfattning har ni om er själva? Det bästa är när den som sjunger säger: "De har sagt till mig att jag sjunger bra" och "juryn" säger: "Vem? Vem har sagt det till dig?" Deltagaren: "mina föräldrar, de i kören i kyrkan, mina kompisar". Men snällaaa! Get a second opinion, tänker jag bara.

Det här var nog det bästa (läs: pinsamt, outhärdligt, självutlämnande, men sanslöst roligt) jag har sett på länge: är det Idol i Spanien? Det bästa är när hon kommer till refrängen och det står "tulibu dibu douchoo" och minen på tjejen i juryn är obetalbar.

Inga kommentarer: